Kebaikan & Keburukan ESP Shaklee

Assalamualaikum wbt..
Salam Sejahtera..
Bulan ni di mana-mana sahaja diperkatakan mengenai ESP. Bagi anda yang belum tahu apa itu ESP, meh saya terangkan. ESP atau Energizing Soy Protein ialah sejenis minuman berprotein yang dihasilkan daripada soya yang berkualiti tinggi. Bermakna minuman ini boleh membekalkan keperluan protein harian kepada kita. Jika lihat dalam piramid makanan, protein dilihat menduduki carta kedua iaitu antara sumber yang diperlukan dalam kuantiti yang agak banyak dan ianya boleh didapati daripada sumber ikan, ayam dan daging. Tetapi tahukah anda, sumber protein daripada makanan-makanan tersebut berkemungkinan boleh musnah akibat daripada cara memasak yang lama, dan ditambah pula penggunaan bahan kimia untuk menjadikan makanan-makanan ini tahan lebih lama.

Kesan Kekurangan Protein

  • Badan akan menjadi lemah dan menggeletar
  • Ketahanan badan yang rendah. Mudah mendapat penyakit
  • Tinggi kolestrol 
  • Tekanan darah rendah
  • Ulser perut dan ulser usus penyebab gastrik
  • Luka lambat sembuh
  • Ganngu penglihatan

Cara Kenalpasti Kekurangan Protein

Sekiranya anda ada simptom-simptom di atas, bermakna memang betul anda kekurangan protein. Sebagai langkah selamat, ambil ESP kerana ESP sumber protein yang asli, berkualiti dan selamat tanpa bahan kimia.
Sesudu sehari cukup bagi anda yang inginkan kehidupan yang lebih sihat.

Kebaikan ESP Shaklee

  • Untuk wanita yang menyusu  badan – komposisi utama susu badan ialah protein & air. Oleh itu, perlu sangat untuk wanita menyusu banyakkan intake protein dan air. Walaubagaimanapun jangan berlebihan pula. Jadi lain pulak nanti. Ikut dose yang disarankan oleh ejen Shaklee.
  • Untuk ibu hamil – ESP bantu memberi tenaga kepada si ibu lebih-lebih lagi jika ibu hamil kurang selera makan akibat loya-loya. ESP juga bantu pembentukan otot-otot bayi di dalam kandungan.
  • Untuk wanita yang ingin hamil – protein yang berkualiti sangat diperlukan untuk membentuk semula sel-sel yang baru terutama di dalam rahim. Mungkin kesukaran hamil disebabkan oleh sel-sel lama yang rosak. Sebab itulah bagus sangat ambil ESP senagai bantuan mendapatkan cahaya mata.
  • Untuk anda yang pentingkan kecantikan – protein sememangnya diperlukan untuk menganjalkan kulit. Ditambah pula dengan penggunaan soya, sudah pastilah kulit wajah akan nampak lebih cerah.
  • Untuk pesakit gastrik - ambil ESP sebelum anda makan sesuatu, sudah tentu sakit gastrik anda bertambah baik dan tidak lagi memerlukan pil tahan sakit dari hospital.
  • Untuk anda yang sentiasa lemah badan – ambil ESP dalam diet harian sebelum memulakan tugas supaya anda mendapat tenaga segera dan berpanjangan
  • Untuk mereka yang nak kurus – wajib ambil ESP. Bila minum ESP, kita akan rasa lebih kenyang dan bertenaga. Jadi tak perlulah nak makan banyak ketika tiba waktu makan. Ianya membantu kita untuk mengawal nafsu makan.

Keburukan ESP Shaklee

  • Setakat ini, tiada keburukan dilaporkan. Melainkan jika anda beli tetapi tidak makan secara konsisten. Maka rugilah. Tau-tau dah expired. Bukan susah pun minum ESP ni. Caranya?? Bancuh sahaja ESP dengan minuman kegemaran anda dan terus minum. Nak minum ESP macam tu je pun boleh.
Jika anda berminat boleh sms/whatsapp 0146692610 atau emelkan kepada poshykidz@gmail.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge