Yeayy…Harga Minyak Naik Lagi

Yeayy…Harga Minyak Naik Lagi | Apa Tindakan Kita

Assalamualaikum wbt..Salam Sejahtera..

Rata-rata rakan di Facebook memuatnaik status harga minyak naik 20 sen semalam. Boleh dikatakan hampir kesemua mengeluh dengan pengumuman yang dibuat oleh kerajaan. Wajiblah mengeluh, tidak mungkin ingin bergembira pula apabila kos sara diri kian meningkat.

Ada juga yang mempersoalkan kenaikan yang dibuat seminggu sebelum Aidil Adha. Umum mengetahui banyak juga wang diperuntukkan untuk pulang ke kampung dan membuat persiapan hari raya. Maka, makin bertambahlah kesengsaraan rakyat.

harga minyak naik lagi

Yang paling sedih, heboh diperkatakan penjawat awam akan menerima kenaikan gaji pada Januari 2015. Rupa-rupanya ia berita palsu. Rujuk Berita Astro Awani untuk pengesahan. Sudahlah berita kenaikan gaji tidak benar, minggu ini pula berita kenaikan harga minyak. Dan kenaikan harga minyak merupakan berita sahih!

Saya tidak ingin langsung menyentuh sentimen politik. Pada saya isu kenaikan minyak sama sahaja walau parti mana yang berkuasa sekalipun. Apabila desakan ekonomi berlaku, antara caranya ialah menurunkan subsidi kerajaan untuk rakyat. Dalam keadaan sekarang, apa yang penting ialah untuk keluar dari menjadi golongan yang terbeban dengan isu ini.

Anda tentu setuju jika saya katakan menteri langsung tidak menerima kesan kenaikan ini. Begitu juga dengan orang-orang kaya di luar sana. Setakat kenaikan 20sen untuk 1 liter, apalah sangat pada mereka. Tetapi, pada golongan pertengahan atau rakyat biasa, kenaikan tersebut benar-benar menjerut ekonomi mereka. Jadi, apa pilihan yang kita ada melainkan menjadi orang-orang kaya seperti mereka, benar bukan?

Jika anda petah berbicara dan bijak fahaman politik, mungkin laluan anda mudah untuk menjadi ahli politik. Tetapi, sekiranya anda pemalu dan tidak pandai bercakap seperti saya, satu-satunya cara ialah menjana pendapatan sampingan selain mengharapkan gaji yang anda perolehi setiap bulan. Bagaimana caranya? Mari saya ceritakan

Teroka Pasaran Bisnes Online

Bisnes online merupakan bisnes yang sangat berpotensi untuk menjadikan anda kaya dan tidak terbeban dengan kenaikan minyak sebanyak 20sen seliter. Ianya tidak berisiko dan mudah dikendalikan berbanding bisnes fizikal seperti kedai-kedai di luar sana. Namun, untuk meneroka bisnes online ada beberapa kriteria yang perlu anda ada sebelum anda menjadi kaya. Antaranya:

  • Wajib ada akses internet. Nama pun bisnes online kan? Pastikan telefon bimbit atau komputer anda berfungsi untuk sampai kepada jutaan manusia untuk mempromosikan barang dagangan anda
  • Pilih bisnes yang tidak memerlukan modal yang tinggi. Modal yang dikategorikan tinggi ialah melebihi RM100. Atau jika anda bijak, pilih bisnes yang tidak memerlukan modal seperti affiliate. Cuma menurut seorang internet marketer yang saya kenali, ianya mungkin memakan masa sedikit untuk berjaya dalam affiliate kerana seseorang perlu membina kredibiliti terlebih dahulu sebelum menjadi pakar affiliate.
  • Wajib ada kemahuan dan kerajinan. Bisnes online mudah dibuat, tetapi bukan mudah untuk mendapat pendapatan yang konsisten sekiranya anda malas. Namun, ianya berganda-ganda lebih mudah jika dibandingkan bisnes secara offline yang memaksa anda untuk pergi ke kedai dan menanggung kos sewa tempat atau kerugian akibat stok yang rosak atau tidak habis.
  • Berguru. Pilih bisnes yang ada mentor supaya laluan anda menjadi lebih mudah. Kesilapan boleh dikurangkan sekiranya anda mempunyai mentor yang telah menyediakan laluan untuk anda berjaya. Anda hanya perlu ikut tanpa rasa malas dan banyak alasan. Itu pun jika anda mahu jadi kaya.

Saya Memilih Shaklee Untuk Kaya

Statement di atas mungkin kelihatan saya seperti mata duitan kan? Tetapi apa lagi pilihan yang saya ada sekiranya saya terus dibebani dengan peningkatan kos sara diri? Saya terpaksa menjadi kaya supaya tidak perlu berfikir masalah-masalah yang akhirnya membuat saya hidup dalam keadaan tertekan. Dan Alhamdulillah, saya sedang mencapainya sekarang.

Saya memilih Shaklee kerana modal yang diperlukan hanyalah RM75, lebih kurang 2% daripada gaji lama saya. Pada saya, RM75 tidak membebankan saya andai dengan wang sebanyak itu boleh memberi pulangan berlipat kali ganda kepada saya. Syukur saya kepada Allah, kerana modal RM75 itulah menjadikan saya mampu untuk meletakkan jawatan saya sebagai jurutera pada awal tahun ini. Kini saya hanya bekerja dari rumah sambil melihat anak-anak membesar depan mata.

Seperkara lagi yang membuatkan saya jatuh cinta kepada Shaklee, ia merupakan bisnes ala-ala dropship. Anda tidak perlu membuat front loading atau menyimpan stok. Jika anda menerima tempahan daripada pelanggan, barulah anda membuat pesanan daripada syarikat. Syarikat akan mengenakan bayaran pengangkutan yang sangat minimal dan menghantarnya terus kepada pelanggan anda. Bisnes yang simple dan sangat mudah.

Namun, apa yang pasti anda perlukan seorang mentor untuk memastikan Shaklee sebagai medium untuk anda menjadi kaya. Tanpa mentor, perjalanan bisnes Shaklee akan akan terumbang ambing tanpa bimbingan oleh mereka yang layak. Jangan Pula Menyesal Jadi Ahli Shaklee Seperti Seorang Kawan Saya Ini

Jadi Ahli Shaklee Di Bawah Empayar Saya

Saya merupakan pengedar sah Shaklee berpangkat Senior Coordinator. Di bawah kepimpinan saya, saya mempunyai ramai ahli berdaftar yang sudah pun menjana pendapatan sebulan melebihi gaji dari majikan lama mereka. Saya boleh membawa anda ke tahap yang sama seperti mereka dengan syarat anda mempunyai keinginan yang luar biasa.

Seperti yang saya nyatakan tadi, modal untuk memulakan bisnes Shaklee hanyalah RM75. Ia merupakan bayaran pendaftaran keahlian seumur hidup. Daripada jumlah ini, pelbagai kebaikan dan manfaat yang anda perolehi. Anda boleh rujuk Kelebihan Berdaftar Sebagai Ahli Shaklee.

Jika anda benar-benar berminat untuk melepaskan diri dari kemelut kewangan anda, anda boleh terus hubungi saya seperti di bawah atau terus sahaja klik gambar di bawah.

daftar jadi ahli shaklee

emel : poshykidz@gmail.com 
sms/whatsapp : 0146692610 
ID Shaklee: 894220 
COD Vitamin Shaklee : Nilai, Seremban, Sepang, Damansara, Mont Kiara 
“INGINKAN PENDAPATAN LUMAYAN SEHINGGA 6 ANGKA SEBULAN HANYA DENGAN BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA SEKARANG UNTUK SAYA BIMBING ANDA. KELAS BIMBINGAN 100% ONLINE TANPA PERLU ANDA KELUAR RUMAH. WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH LAGI DIPERLUKAN”

20 comments for “Yeayy…Harga Minyak Naik Lagi

  1. October 2, 2014 at 9:53 am

    Tu lah..minyak naik tapi gaji tak naik..berita palsu nak sedapkan hati je…huhu

    • October 2, 2014 at 10:18 am

      kan…tak baik betul penyebar berita palsu tu..

  2. October 2, 2014 at 10:19 am

    akan naik dan naik sikit sikitlah bukan terus up mahu ada buat amukan.tapi apa buat uh…sob..sobar jerlah

    • October 2, 2014 at 10:23 am

      kan…depa yang kaya raya xpela…naik singgit pun masih mampu.kesian rakat marhein…

  3. October 2, 2014 at 2:42 pm

    Apa nak dikesalkan..hidup perlu diteruskan juga walau nampak membebankan

  4. October 2, 2014 at 4:25 pm

    skrg ni terpulang pd diri kita sndiri mcmana nak ubah hidup kita..

    Anak Anda Sukar Makan? Jemput Baca –> TIPS ATASI MASALAH ANAK SUKAR MAKAN | A Surprisingly Adventurous Journey

  5. October 2, 2014 at 7:42 pm

    Kita tidak ada pilihan dan hanya dengan menambah pendapatan atau mencari kerja sampingan adalah jalan terbaik

  6. October 3, 2014 at 1:02 am

    Terkezut jugak kita sama nama domain url…hehehe…terus terjah sini. Kisahnya kita sama minat jugak..berniaga, sis pun buat busines online ni tapi baru lagi lah…Alhamdulillah lepaslah duit minyak..hehehe

    • October 3, 2014 at 9:10 pm

      woww, same interest!!semoga kita sama2 berjaya ye sis hanny…

  7. October 3, 2014 at 6:28 am

    tak sangka dari ada kerja tetap menjadi usahawan..memang terbaik

  8. Atie Ika
    October 7, 2014 at 11:50 pm

    Minyak naik gaji tak naik…masa ini lah peluang untuk naikkan pendapatan dengan shaklee..hehe

    Nak bertenaga sepanjang hari?Jom Baca

  9. October 12, 2014 at 3:47 pm

    sebagai salah seorang yang bekerja secara berulang alik bandar ke kampung,memang terasa dengan kenaikan harga minyak kini.. Syukur sekarang sy juga ahli shaklee..
    Healthy’beautieshoppe: Rawat Gastrik dengan ESP

  10. October 14, 2014 at 11:22 am

    Sangat terasa dengan kenaikan harga minyak ni

    Dapatkan ESP hari ini —-> Bulan Promosi ESP Shaklee
    Zainah recently posted…Atasi masalah mulut berbauMy Profile

  11. October 23, 2014 at 8:23 pm

    Dulu myvi 65 full tank dah rasanya. Sekarang 75 kot. Ntah la.Malas nak isi full. RM50 macam selalu. Beginilah nasib marhaen.
    Nurhalawa Md Yusof recently posted…Mesti Baca: 7 Tabiat Bahaya Perlu Dielakkan Selepas MakanMy Profile

  12. October 23, 2014 at 9:52 pm

    tu dia.

    minyak naik lagi.

    hehe..
    ohcikgu recently posted…Review Copy Pakej Rujukan Exam Online Pegawai Tadbir Diplomatik (PTD) 2014My Profile

  13. siti nor mamat
    October 29, 2014 at 11:12 am

    Hah..terpulang pada diri sendiri samada nak berubah atau tak….kita tak paksa orang tau!!!

    jom baca >>
    http://superdupersupplement.blogspot.com/2014/10/cegah-masalah-darah-tinggi.html

  14. November 29, 2014 at 12:26 am

    Assalammualaikum… dairimama,

    kesan kenaikan harga minyak memang dirasai oleh semua golongan termasuklah mselim3. Alhamdulilah.. mselim3 adalah seorang pengedar shaklee … dan telah menggunakan produk shaklee yang telah diyakini ramai ..

    mselim3
    mselim3 recently posted…Vitamin Shaklee Bagus Untuk KesihatanMy Profile

  15. December 1, 2014 at 1:46 pm

    Sangat betul..
    Terasa dan terkesan sangat dengan kenaikan mendadak harga minyak..
    Berapa lama kita mampu nak rebel kan..
    Sudahnya tak bg kesan apa2 pun..
    Jom kita keluar cari penyelesaian..
    AZENI AHMAD recently posted…Pantang Bersalin: Mengapa Kena Jaga Kesihatan Rahim?My Profile

  16. December 1, 2014 at 1:46 pm

    Sangat betul.
    Terasa dan terkesan sangat dengan kenaikan mendadak harga minyak..
    Berapa lama kita mampu nak rebel kan..
    Sudahnya tak bg kesan apa2 pun..
    Jom kita keluar cari penyelesaian..
    AZENI AHMAD recently posted…Pantang Bersalin: Mengapa Kena Jaga Kesihatan Rahim?My Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge