Kisah Menyayat Hati Kanak-Kanak Diikat Di Rumah Pengasuh

Setiap Dari Kita Punya Pilihan Untuk Menjaga Sendiri Bayi Kita

Assalamualaikum wbt..salam sejahtera

Minggu lepas kisah kanak-kanak yang diikat di rumah pengasuh sangat viral di medium sosial Facebook. Begitu juga dengan kisah kanak-kanak yang dipaksa minum ubat batuk. Saya kurang gemar membaca kisah begini kerana aura negatifnya seakan turut terpalit pada saya. Jadi, saya sekadar melihat gambar kanak-kanak tersebut sepintas lalu ketika scroll facebook melihat aktiviti teman-teman lain.

bisnes paling mudah

Saya menjadi semakin hairan kenapa manusia semakin kejam zaman sekarang. Mungkin juga pengaruh tv? Atau mungkin juga pengasuh tersebut dalam keadaan tekanan? Maka, dilepaskan tekanan kepada anak-anak yang masih kecil. Entahlah, saya tidak mampu untuk membaca apa yang berada dalam minda mereka.

Masih ingat  bukan kisah bayi yang dihurung semut ketika ibunya ke taska untuk menjemput anaknya? Sungguh sarat dengan perasaan hiba dan marah dalam pada redha menerima ketentuan Ilahi. Marah kerana kelalaian pengasuh yang kita amanahkan untuk menjaga anak kita ketika keluar bekerja. Bayangkan anak yang kita hantar waktu pagi sihat dan ceria, tetapi apabila petang ketika diambil sudah bertukar biru dengan nafas yang tercungap-cungap. Lebih malang pengasuh boleh buat tak tahu, seolah tiada apa pun yang terjadi. Naudzubillah…semoga kita terhindar dari kejadian begini lagi.

Cuma saya ingin berkongsi dengan anda, bukanlah satu kemestian kita menghantar anak-anak di bawah jagaan orang lain terutama bayi yang baru sahaja berusia dua bulan. Tentu sekali perasaan risau menghambat sanubari apabila anak yang kita belai penuh kasih sayang ketika dalam pantang terpaksa diserahkan di bawah jagaan orang lain ketika kita keluar bekerja. Kita ada pilihan sebenarnya. Tetapi sayang, ramai yang tidak menggunakan pilihan yang ada. Ramai yang berkata, saya TERPAKSA bekerja. Option yang ada hanyalah menghantar anak ke rumah pengasuh. Tetapi, bagi saya pula, anak-anak bukanlah sebagai taruhan dalam kita mengejar kenikmatan dan kelazatan hidup di dunia.

bekerja dari rumah

Ajal Maut Di Tangan Allah

Saya langsung tidak menyangkal kata-kata di atas. Saya yakin sepenuh hati Allah tidak akan lambatkan atau cepatkan walau sesaat apabila tiba ajal kita. Begitu juga dengan ajal kanak-kanak tadi. Memang Allah sudah tetapkan mereka menjadi penghuni Syurga. Tetapi,sebolehnya biarlah ajalnya bukan disebabkan oleh penderaan dan kekejaman pengasuh. Atau kerana terlebih dos ubat batuk.

peluang bisnes dengan jadi ahli shaklee

Dan sekiranya ajalnya masih ada dan kembali sihat, sanggupkah kita gadaikan nyawanya lagi sekali kepada pengasuh? Jika jawapannya ‘saya terpaksa hantar juga’, saya yakin anda bukanlah ibu yang benar-benar sayangkan anak anda.

Saya kenal dengan beberapa orang wanita yang berpendidikan tinggi sehingga peringat sarjana. Mereka belajar dan habiskan semester pelajaran mereka tetapi tidak bekerja selepas itu. Alasan mereka, risau melihat kekejaman pengasuh zaman sekarang. Namun, mereka bukan sekadar goyang kaki di rumah. Mereka mencuba pelbagai alternatif untuk membantu meringankan beban suami. Ada yang menjual kuih dan ada juga yang membuat bisnes secara online.

Jika anda termasuk dalam golongan ibu yang mempunyai naluri yang tidak bagus setiap kali menghantar anak anda ke rumah pengasuh atau taska, saya ada idea yang lebih baik untuk dikongsikan. Menjual kuih mungkin agak memenarkan anda tetapi tidak dengan bisnes Shaklee.

Bisnes Shaklee adalah satu cabang binses yang mudah dengan syarat anda mempunyai kelengkapan komputer dan internet. Namun, kesilapan terjadi apabila anda silap memilih kumpulan naungan yang tidak membimbing anda dan memaksa anda untuk menyimpan stok di rumah ketika mula-mula berdaftar.

Bagaimana Untuk Jadi Ahli Shaklee Dengan Mudah

Kos yang diperlukan hanyalah RM65 seumur hidup sebagai yuran pendaftaran. Anda tidak perlu membeli stok produk melainkan pelanggan anda membuat pesanan. Bermakna bisnes Shaklee adalah bisnes yang tiada risiko namun boleh dijadikan sebagai punca pendapatan utama yang melebihi gaji asal majikan.

Jika anda merupakan seorang pengguna Shaklee, anda boleh mendapatkan keahlian percuma dengan membuat belian sebanyak RM650. Anda boleh kumpulkan pesanan daripada kawan-kawan atau saudara-mara untuk cukupkan RM650. Secara automatik, keahlian percuma Shaklee menjadi milik anda.

Kelebihan Menjadi Ahli Shaklee

Sudah tentu banyak kelebihannya terutama dari segi pendapatan bulanan. Alhamdulillah, pendapatan bulanan saya melebihi gaji asal saya yang dulu sebagai jurutera. Paling menarik apabila Shaklee membayar kos bulanan kereta saya kerana berjaya mendapat Bonus Car pada tahun lepas. Memang seronok apabila kita hanya melakukan bisnes dari rumah tetapi segala keperluan harian kita ditanggung oleh Shaklee.

Matlamat utama untuk berhenti kerja dan menjaga anak-anak sudah pun tercapai. Kereta dibayar pihak lain juga telah tercapai. Tetapi impian saya bukan terhenti di sini sahaja. Ada banyak lagi yang saya impikan termasuk membantu bangsa sendiri terutama golongan wanita untuk berjaya dalam bisnes. Wanita bukanlah golongan lemah, dan dalam Shaklee kebanyakan wanita mempunyai pendapatan melebihi 4 angka walau hanya berbisnes dari rumah.

Anda boleh lihat lagi pelbagai kelebihan apabila berdaftar menjadi ahli Shaklee

Langkah Seterusnya Untuk Menjadi Ahli Shaklee

Mudah saja, anda hanya perlu hubungi saya untuk memberikan beberapa butiran seperti nama penuh, alamat dan no telefon untuk saya daftarkan anda sebagai ahli Shaklee. Kemudian, saya akan serapkan anda dalam kumpulan khas di Facebook dan Whatsapp untuk saya bimbing anda cara menjana pendapatan daripada Shaklee.

Jangan tunggu lama-lama dan biarkan anak anda terus berada di bawah jagaan pengasuh. Elakkan daripada mengalami nasib yang sama seperti ibu-ibu malang yang saya ceritakan di atas. Menyesal pun tiada gunanya apabila menagambil anak dari taska dalam keadaan terkulai layu. Bertindak segera supaya anda boleh selamatkan anak kesayangan anda.

emel : poshykidz@gmail.com 
sms/whatsapp : 0146692610 
ID Shaklee: 894220 
COD Vitamin Shaklee : Nilai, Seremban, Sepang, Damansara, Mont Kiara  

*************************************************************************************************************************

Saya merupakan seorang ibu yang bekerja dari rumah. Dahulunya berjawatan sebagai jurutera di salah sebuah syarikat besar Malaysia, tetapi mengambil keputusan untuk meletak jawatan kerana melihat potensi yang sangat besar dalam bisnes Shaklee. Alhamdulillah, empayar yang saya latih semakin lama semakin berkembang.

Jika anda ibu bekerjaya yang menyimpan niat untuk menjaga sendiri anak-anak di rumah, atau pun anda ingin membantu meringankan beban kewangan suami anda, Shaklee merupakan medium terbaik untuk anda anda menyulam impian anda. Bersama saya, in shaa Allah anda mampu menjana pendapatan dengan hebat, setaraa dengan leader-leader yang berada di bawah kepimpinan saya.

Sertai saya dan hubungi saya dengan segera.

Ketahui bagaimana untuk berdaftar sebagai ahli Shaklee dan kelebihan menjadi ahli Shaklee

7 comments for “Kisah Menyayat Hati Kanak-Kanak Diikat Di Rumah Pengasuh

  1. November 5, 2014 at 1:09 pm

    penjaga tu yang memang kurang kasih sayang kot..jadi nk terjemah kasih sayang pada budak tak reti..ikutkan jaga amanah ni bukan suka2 sebab duit je..senakal mana budak tetap juga boleh dibentuk dengan kasih sayang…
    Mak Jemah Jual Vitamin recently posted…Epidural Masa Bersalin, Scha Al Yahya Dan Che Ta Pun GunaMy Profile

  2. November 5, 2014 at 4:20 pm

    kesiannya budak tu…apalah salah budak-budak yang tak berdosa sampaikan dibuat macam tu. hati kering sungguh agaknya…tak berperikemanusiaan
    fizafiza recently posted…Basic-H Pencuci Serbaguna ShakleeMy Profile

  3. November 6, 2014 at 6:04 am

    Kejam sungguh.kesian budak-budak tu..

    kurangkan derita sakit gout

  4. November 6, 2014 at 10:59 am

    saya memang tak percaya nak tinggalkan anak kat pengasuh, sekarang ni tinggal kat mak sendiri je, tapi sampai bila nak susahkan mak pulak, sebab tu sekarang saya sedang menjana pendapatan sendiri melalui Shaklee, mudah-mudahan Allah permudahkan jalan, InsyaAllah..
    Salju Sakinah recently posted…6 CARA UNTUK MENINGKATKAN SISTEM IMUN ANAK ANDAMy Profile

  5. November 6, 2014 at 1:43 pm

    memang sangat teruk pengasuh zaman sekarang ni..tak tahu apa yang mereka fikirkan..takde perasaan kot bila buat budak2 macam tu..sbb tu dari anak pertama lgi saya tak pernah percayakan pengasuh untk jaga anak2 saya selain ibu saya sendiri..Nauzubillah..
    hajar recently posted…Cara tambah susu badan dengan teknik POWER PUMPINGMy Profile

  6. November 7, 2014 at 11:48 am

    Tengok budak-budak yang didera,automatik terus ingt kat anak2.Harap tidak jadi perkara sebegini pada anak2.

    MINYAK IKAN.BANTU KURUSKAN.BADAN
    zainah recently posted…6 Persepsi Salah Wanita Terhadap LelakiMy Profile

  7. November 7, 2014 at 1:16 pm

    Sebagai ibu bapa, banyak perkara yang perlu diambil kira. Walau apapun, kebajikan anak-anak adalah perkara utama. Jangan pandang remeh hal seperti ini. Kena selidik dengan betul dan pantau anak sentiasa. Moga hal seperti ini tidak akan berulang.
    ummu hasni recently posted…Kebaikan asid lemak Omega 3 dalam Minyak IkanMy Profile

Leave a Reply to Zoe Abigail Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge